(H)eerlijk duurt het langst

Het is heerlijk om af en toe te snoepen, zolang dit maar in een gezonde balans is met je hele levensstijl. Met name dit laatste zijn we bij Perfetti Van Melle de afgelopen jaren steeds meer onder de aandacht gaan brengen. Daarom vinden we het belangrijk om duidelijk en verantwoord te communiceren, en consumenten op basis hiervan hun eigen keuzes te laten maken. Open en eerlijk, zonder ‘verborgen’ verleiding. In lijn hiermee leveren we een actieve bijdrage aan maatschappelijke initiatieven die spelen binnen de zoetwarenbranche.

Het Nationaal Preventie Akkoord

Als Perfetti Van Melle hebben we de afgelopen jaren in Nederland echt werk gemaakt van het Nationaal Preventie Akkoord. Zo hebben we deelgenomen aan een werkgroep binnen de zoetwarenindustrie, om informatie over calorieinname op verpakkingen zo duidelijk mogelijk te maken. In Nederland geven we daarom informatie over een maximum aantal calorieën en snoepjes per portie. Daar kan geen enkel misverstand over bestaan.

We hadden als branche de doelstelling dat 70% van de A-merk verpakkingen deze informatie moest bevatten. Met onze merken voldoen we hier al sinds 2020 aan. Op dit moment werken we met de branchevereniging aan nieuwe doelstellingen. En zolang het huidige Nationaal Preventie Akkoord loopt (tot 2040), blijven we consumenten actief helpen met het maken van bewuste keuzes.

Stichting Reclame Code

Open, duidelijk en verantwoord communiceren. Dat vinden we belangrijk. We hebben onder andere de Reclame Code voor Voedingsmiddelen ondertekend. Dat betekent onder meer dat we niet adverteren richting kinderen van 12 jaar en jonger.

Lees hier meer over Stichting Reclame Code

 

Geniet gerust, maar wel bewust

‘Geniet gerust, maar wel bewust’, deze slogan komt terug in diverse reclame-uitingen van producenten van koek, snoep, chocola en tussendoortjes. Perfetti Van Melle verbindt zich actief aan deze bewustwordingscampagne. Bij lekkernijen gaat het om het vinden van de juiste balans en variatie. Met de bewustwordingscampagne neemt de zoetwarenbranche verantwoordelijkheid om verantwoord genieten en daarmee een gebalanceerde levensstijl te bevorderen. Net zoals zij dat bijvoorbeeld al eerder deed met het aanpassen van recepturen door middel van innovatie, het verkleinen van portiegroottes en via informatieverstrekking. Meer weten? Op de campagnewebsite vind je meer achtergrond over de campagne en praktische tips waarmee je als consument je bewustzijn omtrent een evenwichtige(re) levensstijl kunt vergroten.